Remélem legközelebb sikerül meghalnod :)

Schwechtje Mihály (2018)

Ez a fantasztikusan beszédes és szellemes című film egy érdemleges, közérthető formában, fontos témáról beszélő, okosan felépített, szépen kivitelezett ifjúsági dráma. Aktuális, jó humorérzékkel tálalt, ügyesen kidolgozott a szerkezete, miegymás. Magyarán a kritikus társadalom éljenzése helyénvaló. És biztos vagyok benne, hogy ennek megfelelően jóval kevesebben nézték meg, mint illő lett volna.


Nade, én azért vagyok itt, hogy panaszkodjak, úgyhogy... A film szerkezete ügyesen ki lett fundálva. Az első szakasz, amíg a nézőt bizonytalanságban hagyja, majd a váltás a másik főszereplőre, egyenesen zseniális. És mindez szépen meg is alapozna a végső konfliktushoz, ha nem lenne ilyen radikális. Lehet, hogy csak én vagyok a naiv, de egy ilyen magával tisztában levőnek ábrázolt, kiegyensúlyozott lánynak kicsit túl elhamarkodott húzás beleírni a történetébe egy öngyilkossági kísérletet. Meg lehetett volna oldani kellő hangsúllyal egy ennél könnyebb lezárással is... Ám a problémáim hosszú sora ezzel le is zárult. És ettől függetlenül is hatásos, csak nem a legjobb megoldásnak tartom. Magyar filmként hiánypótló, néhol fájdalmasan élő, szóval tényleg őszinte elismerésem.   7/10

+ Találóak a karakterek.
+ Bátor a meztelenség.

Megjegyzések