Little Odessa

Kis Odessza
James Gray (1994)

Minekután sikerült újráznom a két remek James Gray művet (The Yards, We Own the Night), gondoltam meg kéne nézni az első egészestését is, hogy beigazolódjon az elméletem, miszerint a nyersebb, fiatalabb (itt csak 24-25 éves) James Gray a jobbik James Gray, nem pedig a művészieskedő, középkorú James Gray. De hoppon maradtam. Mert hogy ez is egy nagyjából annyira jó film, mint az Ad Astra, csak másképpen. Utóbbiban van valami nehezen megfogható, ami vonz, de amúgy a beltartalmát illetően még mindig szkeptikus vagyok, ahogy Lost City of Z-nél is. Annál viszont nem volt semmi vonzó, de ha már itt tartunk, a Immigrant a legrosszabb az összes közül, mert belenézve, majd meglátva Jeremy Renner kihúzott szemét, egyből összeszorul a gyomrom, annyira nem értem.


Lényeg a lényeg, mély sajnálatomat fejezem ki Edward Furlong félresikerült életét illetően, mert ebben a filmben is megvan a kisugárzása, pedig ez nem egy terminátor jellegű film. Hanem egy széteső család átalakulásának, az idők kíméletlen változásának a krónikája. A nagyvárosi lét, a 20. század végének erős lenyomata, kemény drámával és átélhető útkereséssel. Tim Roth figurája és az egész szerencsétlen, a múlt súlya alatt összeroskadó család is kiváló írásról tanúskodik... Valami kevés extra hiányzik ahhoz (egy ledöbbenés, beszédesebb környezet, zene, mittudomén), hogy tényleg meg tudjam szeretni, de ajánlani mindenképpen ajánlom.   7/10

+ A szemfülesek észrevehették, hogy a Two Lovers kimaradt a felsorolásból. Na igen, az egy egészen más szint, egy kivételesen jó film.

Megjegyzések