35 rhums

35 pohár rum
Claire Denis (2008)

Claire Denis-szel anno egy végletekig megosztó filmje a Trouble every day kapcsán ismerkedtem meg. Többször megnéztem, az ifjonti hév vitt magával, teljesen a hatása alá kerültem. Ugyan ma már látom a hibáit, de még mindig elég jónak tartom... A 35 pohár rum a második amit látok tőle és egy valamit bizton kijelenthetek: a hangulatkeltéshez nagyon ért. Sajnos dramaturgiailag kicsit sovány és a cselekmény is elég nehézkesen indul be, ellenben a képi-világ nagyon erős, továbbá kapunk egy rakat szép lassan folyó, hangulatos jelenetet. Ami történetesen elég is ahhoz, hogy elvigye a hátán, mert olyan karizmatikus, remekül játszó szereplőket vadászott össze, hogy muszáj szurkolni a vergődésük végének eljöveteléért. Ugyanakkor én kicsit mégis csalódott vagyok az elszalasztott lehetőség miatt. Több lett volna benne, ha sikerül elhatározni, hogy ki a főszereplő és kevesebb fele koncentrálva, egyvalaki köré rendezi az egyebeket. Így viszont csak megfigyelő szerep marad a nézőnek, de ha végül enged a csábításnak, kötve hiszen, hogy szitkozódna a kanapéból felállva.   6/10

Megjegyzések