Beast of the Southern Wild

A messzi dél vadjai
Benh Zeitlin (2012)

Nagy meglepetés, Sundance siker, pozitív visszhang, cuki kislány, most meg négy oscar jelölés. Ennek jónak kell lennie. Kellene, viszont én most jól megmondom, hogy szerintem miért nem az. Mármint kétségtelen, hogy érdemleges mozifilm, csak a rengeteg túlzást, amit a médiagépezet generál, na azt nem érdemli meg.


– Először is a kislány, Quvenzhané Wallis. Direkt figyeltem a játékát, és komolyan mondom, vigyen el a kormos kiscica, ha ezt 10-ből legalább 1 gyerek nem tudja eljátszani. A narrátori tevékenysége jóval többet tesz hozzá az érzelmi hatáshoz, szerintem ezt keverik bele sokan. Aki nem hiszi nézze meg még egyszer jobban odafigyelve, nincs itt szó semmiféle őstehetségről. Az egy jelenet a végén tényleg szép teljesítmény, de ezzel engem még nem győzött meg. Később meglátjuk, hogy teljesít.
– Akárhogy is nézzük, ostoba, nemtörődöm, alkoholista emberekről szól. Szerencsére nem ítélkezik fölöttük, viszont már magában elég visszataszítóak, ahhoz, hogy ne tudjak lelkesedni értük.
– Jönnek a vadak... De miért is? Tényleg kellenek valamiért/valamire? Ez az egész koncepció zavaros, rontja a képet, nélküle több lehetett volna.
– Az emberek nagy részének még biztos elfogadható, nekem ez a zene már giccses.
– Lelóg a környezetvédők lába a vászonról.

A felsorolt zavaró tényezők ellenére is azt mondom rá, hogy tulajdonképpen tetszett. Részben megérdemelt a promóció is, mert jó a rendezés és szokatlan a történet meg a környezet... Na de ki fog erre emlékezni három év múlva?   6/10

Megjegyzések