Star Trek: The Wrath of Khan

Űrszekerek II - Khan bosszúja
Nicholas Meyer (1982)

Talán erről a részről mondják a sorozatból a legegyértelműbben, hogy jól sikerült, elég sok listán láttam az élen szerepelni. Nemrég ugye megnéztem az első Star Trek mozit és ugyan nem voltam elájulva tőle, de éreztem, hogy van benne lehetőség, ezért bátorkodtam folytatni az ismerkedést.


Most meg inkább akkor azt hiszem rövidre zárom, mivel nagyon elment a kedvem tőle.
– A film sci-fi oldala nagyon távol áll a valóságtól, mondhatni extrém fantázia, teljes képtelenség. Egy kütyümütyü felrobbantja magát és odaterem egy bolygó a csillagköd gázaiból, növényekkel meg mindennel. Aha. Egy magát hangsúlyozottan földhözragadtabb sci-finek tartó sorozatnál nekem ez azért kicsit sok.
– Még ide tartozik, hogy a cselekmény javát kitevő tudományos értekezés lényegében áltudományos blabla. Ránéznek egy műszerre, van rajta egy görbe, komoly következtetéseket vonnak le és sétálgatnak közben meg várnak. A feszültség is csak a várakozásokban jelentkezik.
– Khan egy ilyen ókori színjátékból átteleportált eszményi főgonosz, ennek megfelelően teljesen átélhetetlen, csupán gyermeki motivációi és indíttatásai vannak, a karakterének mélysége teljes mértékben hiányzik. Mérhetetlen intellektusát többször hangsúlyozták, na ebből annyi látszik, hogy elájul magától micsoda bosszút forral és közben a távolba révedve csillogtatja a szemét, ahogy a legócskább színházban szokás. Kiváló.
– Minden egyes színész csapnivaló és/vagy teljesen jellegtelen. Talán egyedül Kirstie Alley próbál meg valamit teljesíteni.


A zárást végigszenvedve az fogalmazódott meg bennem, hogy túl lágy a szívem, ha megadom neki az 5-öt. Jobban átgondolva még ez a 4/10 is elég jóindulatúnak tűnik.

Megjegyzések