Apostle

Gareth Evans (2018)

Volt az a régi fps játék, aminek 3x nekiálltam, mert mindig felkerül a listákra, hogy micsoda horrorisztikus középkori nyomasztás meg erős hangulat. Másodszorra azért kezdtem el, mert nem emlékeztem, hogy próbáltam e, harmaszorra meg mert már régen volt az első kettő. Ám az unalom miatt mindig kidobott magából maximum fél óra után, és még a kurva címére sem emlékszem. Na az Apostol ugyanez csak filmben.


Úgy a film feléig még egész elvoltam, talán az a kérdés vitt magával, hogy akkor most van e természetfeletti vagy nincs. Ám ezen felül sajnos csak a kérdőjelek száma és a frusztrációm növekedett. Egészen addig a szintig, hogy sikerült jól felcseszni az agyamat. Elsősorban az unalom miatt. Rettentő vonatott egy film. Lassú építkezéssel alakulgat, de tulajdonképpen a játékidő jó része inkább haszontalan időkitöltés. Felesleges szereplő nincs, majdnem minden jelenetnek megvan a funkciója, de a lassúsága mégis kinyír. (Pedig hol van ez egy Mandy szintjéhez!) Minden hangulatkeltésre használt másodperc a teljesen érthetetlenül működő szekta nyomorúságát hivatott megerősíteni. De amúgy miért akarnának ide bejutni az emberek? És egyáltalán mi ez a végtelen keserűséggel bélelt, rendszabályozott gyötrelemtanya? Jó, jó, OK, a középkorban járunk (Szerk.: Háhh! Nem is középkor, mert az elején vonatozik az ipse!), akkoriban még nem volt egy k-pop fesztivál az élet, értem én.

A brutalitásban elég messzire megy. Lelki és fizikai szempontból is. Előbbi (apa-lánya konfliktus és eldurvulás) viszont teljesen talaját vesztettnek hat számomra, utóbbi (kínzás) meg csak simán értelmetlen, ahogy a többi filmben is lenni szokott. Nem veszem be a három őscimbora ilyen egymás ellen fordulását sem, főleg annak tudatában, hogy közösen miken mentek keresztül a sziget felvirágoztatásának érdekében (istennő-kínzás). A játékidő 2/3-ánál néztem rá először, hogy mennyi van még vissza, és nagyon nem tetszett amit láttam. Egyszerűen a befogadás semmilyen szintjén nem találtam kapaszkodót, ami miatt élveztem volna, hogy nézhetem. Unalmas, visszataszító és így utólag még nagyon értelmét se látom. Az élmény alapján ennél egyel rosszabb osztályzat lenne, de a kiváló megvalósítás miatt azért nem húzhatom le annyira.   4/10

Megjegyzések