Au Revoir les Enfants

Viszontlátásra, gyerekek!
Louis Malle (1987)

Tisztelt Bíróság!

A lelkemet nyomó mély sajnálattal kell közölnöm, hogy minden erőfeszítésem és próbálkozásom ellenére, a rám nehezedő nyomás roppant súlya alatt – nincs mit szépíteni ezen, úgyhogy egyszerűen csak tényként tisztelt bíróság elé tárom – képtelen voltam megszeretni ezt a filmet. Hiába látom és ismerem el a fantasztikusan élő korrajzot, hiába párját ritkítóan és korát megelőzően ügyes a gyerekek tényleg gyerekként való ábrázolásában, csak intellektuálisan vagyok képes értékelni. Az emberi lélek kiismerhetetlenségének, a kegyetlenségnek az effajta rétegzett bemutatása kényezteti az arra fogékony agytekervényeket, nincs ez másképp velem sem. Különösen a mély barátság kialakulásának furcsa, egymást nem kímélő mivolta, ami gondolkodásra késztetett. Kénytelen-kelletlen kapcsolódási pontokat kerestem, majd találtam a saját életemben. Mentségem persze nincsen, értetlenül állok a saját kifogáskeresésem előtt. Talán nem álltam készen a film megtekintésére, vagy nem megfelelően megválasztott időpontban sikerült megnézem. Reménykedni csak abban tudok, hogy a mások felé való határozott ajánlásom valamelyest enyhíthet az ítéletemen.

Maradok tisztelettel, egy nevét elhallgatni kívánó filmkedvelő.   7/10

Megjegyzések