Toată lumea din familia noastră

Mindenki a mennybe megy
Radu Jude (2012)

Idővel azért csak-csak szorítok másfél órát mindennek; pótlom a kötelező román realistákat is. Hihetetlen, hogy mennyi jó film készült náluk ebben az időszakban.


Ezen kíméletlenül őszinte ámokfutás bemutatásában, talán csak egyetlen tényező zavar. Hogy nehezen indul be. Azt semmiképpen nem lehet mondani, hogy ne lenne indokolt bemutatni a "főhősünk" otthonát és életkörülményeit, hiszen ez mind sokat segít a konfliktusok megértésében. Valahogy mégis kicsit lassan kel életre a cselekmény, kezd unalmassá válni, mikorra végre beindul, na de akkor viszont nem sok köszönet van benne. Az a legdurvább, hogy annyira hétköznapi, annyira a mi életünket mutatja be (értsd: kelet-európa) és annyira ismerős szituációkat fordít át hirtelen abszurdan erőszakossá, hogy én speciel köpni-nyelni nem tudtam. Teljesen valóságosan éltem meg és bármennyire is irtóztam az állattá változott apuka cselekedeteitől, magam is kerestem vele a kiutat ebből az útvesztőből. Bárkinél elfogyhat a cérna. Ki tudja, hogy hány ehhez hasonló eset történik meg szétesett családokban, és ki tudja, hogy hány esetben nem lesz se érdemi, se jogi következménye. A végére én is kegyetlenül mocskos lettem. Nemcsak erősen ajánlott, de oktatási céllal, kötelezővé kéne tenni.   7/10

Megjegyzések