De vierde man

A negyedik férfi (The Fourth Man)
Paul Verhoeven (1983)

Most akkor én leszek a béna, átlagos, értetlen filmnéző, mert még vártam volna valamit. Persze 1983 az nem 2019. Én már csak tudom, hiszen akkor születtem. Sokat változott azóta a filmezés, rólam nem is beszélve. Ahogy nagyjából körbetekintettem a neten, úgy néz ki, hogy akkor ez egy előre mutató, ötletes, bevállalós filmként csapódott le. Valószínűleg ma is sokak igényét kielégíti, és tulajdonképpen teljesen érthető, mert szépen össze van rakva. Nincsenek zavaró hibák, megnyerő az egyszerűségre törekvő, nyers stílus, és ahogy mondani szoktam: meg minden.


De látjátok, elkerülhetetlen a vallomás, hogy megint bajban vagyok. Mert tök rég láttam már (dec. 16.), csak közben száguldott az élet, és a hobbikra meg egyéb alantas időtöltésekre (mint például blogolás), nem jutott idő. Ésmivelhogy nem fogott meg a film, nem is nagyon tudok róla mit írni. De azért jó volt látni a Hollywood előtti Verhoevent. Látom a keze jegyeit, érzem, hogy kimutatható mennyiséggel bővítettem az ismereteimet, így tehát tisztelettel és elismeréssel tudok adózni az engem ért élményt követően. Viszont azon felülemelkedni, hogy milyen átlagos érzetűnek és kiszámíthatóan régimódinak hat innen 2019-ből, na azon nem tudok.   6/10

Megjegyzések