Maryland

(Disorder)
Alice Winocour (2015)

Mi tagadás, Sőnerc úr és Krüger kisasszony is szimpatikusak számomra, de jelentem, én Gesaffelstein miatt jöttem. Ugyanakkor, utánaolvasva a mű készültének, egyből felsejlik, hogy a rendezőasszony társírója a Mustangnak, amire azért illik felkapnia a fejét egy filmkedvelőnek. Én így tettem.


Lévén, ez egy erősen realista ábrázolású, nem túl mozgalmas cselekményű film, a befogadás mikéntje erősen függ az árasztott hangulatától, ugyanis szükség van egyfajta hajlandóságra a néző részéről a viszonylagos unalmasságtól való eltekintésre. Itt jön a képbe Gesaffelstein, akinek a zenéi rettenetesen feldobják a támogatott jeleneteket, de sajnos csak javarészt ambientes, drone-os zajokat nyom inkább, tehát lehet mondani, hogy nincs igazán kihasználva. Elkelt volna a több, nagyobb intenzitású zene, hogy kitöltse az alapból elég, hogy is mondjam, szegényes történéseket. Aki látta, tetszik neki és érti, hogy miért, a Drive is ezért volt jó. Ha a filmet nézve egyből nem is esik le, azért ez is elég jó kis film. Főleg azért, mert a valóságközeli szemléletével igencsak izgalmasság tudja tenni az akciókat. Színészileg teljesen jól játszott, tetszetősek a helyszínek, a fényképezés is korrekt hozzá, csak valahogy mégis marad egy kis hiányérzet. Azért azt nem zárnám ki, hogy másodjára többet ad.   6/10

Megjegyzések