Keanu

Keanu: Macskaland
Peter Atencio (2016)

Én komolyan mondom - és nem azért hajtogatom, mert bizonygatni akarom - szeretném szeretni a kortárs vígjátékokat. Szeretem őket amikor jók, de mostanában sajnos hiába állok neki bármelyiknek, egyszerűen nem működnek. Ennek a vacaknak is teljes mértékben elvárások nélkül álltam neki, aztán már az első pár percben felidegesített. Sajnos a film készítői nem látták előre, hogy mekkora súlya lesz művüknek, mert most már tényleg egy jó időre elment a kedvem az összestől. Shame on them!

Minden eset más és más, de nekem úgy tűnik, hogy amit eleve vígjátéknak írnak, az nagyon ritkán működik. Az olyan filmeket, amik alapvetően más műfajt képviselnek, de remekül megírtak és finom humort csempésznek bele, roppant mód értékelem többrétegűségük miatt. Rengeteg ilyen volt mostanában (pl. Goksung, Cop Car).


Ezek a feleslegesen túlzó, irrealitásuk miatt csupán önmagukért, önmagukban értékelhető poénok nem ülnek. A Keanuban ráadásul az előadás módja is eléggé ellenszenves. Túljátszottan sikoltoznak egy gyenge, átlátszó, agyatlan, minden részletében ismerős cselekmény miatt. Talán van olyan ember akinek elég az ilyen bugyuta poénok sora és/vagy tetszik neki ez az extrém extrovertált stílus annyira, hogy szemet tud hunyni a hiányosságok végtelen sora felett. Na miattuk nem értékelem rosszabbra. Egyébként eléggé feldühített, hogy - már nem emlékszem kinek a vélemény alapján - végigültem feleslegesen.   4/10

A "They are communicating" poén a végén annyira olcsó, béna és rossz ritmusban tálalt, hogy égnek álla a hajam tőle.

Megjegyzések