Kubo and the Two Strings

Kubo és a varázshúrok
Travis Knight (2016)

Kénytelen vagyok szembemenni az általános vélekedéssel. Ez bizony nem egy jó film. Persze, remekül animált és profin kivitelezett munka, ezt a vak is látja. De ez ma egy egész estés animációs film esetében alap elvárás. Másképpen egy ilyen produktum nem is készülhetne el, hiszen rengeteg ember erőfeszítését és elképesztő pénzmennyiséget igényel, hogy egyáltalán létre jöhessen.


Az a bökkenő, hogy nem tudtam megszeretni egyetlen karaktert sem. Nem érzem át a gyökerektől kezdve a motivációkat. A film koncepciója úgy működik, hogy van a meséknek egy sajátos szabályrendszere, amin szerintük végig kell trappolni. A szádba rág mindent. Az nem baj, hogy a karaktereket meg kell erőszakolni, hogy beleférjenek ebbe a sablonba, mert másképpen ugye meg kellett volna írni őket rendesen. Nálam ez kötelező érvénnyel és instant kivált egy ellenkező reakciót, mert ez a rám kényszerített felállás nagyon nem tetszik. Vegyék már a fáradságot és építsék fel rendesen a szereplők kapcsolati rendszerét, mert ez így az írás tekintetében silány munka. Komoly, hasznavehető mondanivalót egyébként én nem is tanultam belőle, de ez már lehet, hogy csak a bosszúság miatt van így, ami a végére teljesen elfogott. Ez a fajta narratíva nagyon nem az én szám íze.   5/10

+ Bár azt nem mondanám, hogy különösebben megfogott a stílus amit végigvisznek, de konzekvensen használják, nincsen vele semmi baj.
– A keserédesség túl behízelgő.

Megjegyzések