Suicide Squad

Suicide Squad - Öngyilkos osztag
David Ayer (2016)

Tök poén ezt a filmet így utólag, jóval a gyűlölet-cunami lefolyása után megnézni. Ha valaki, hát én nem lepődtem meg, hogy kicsapta a biztosítékot, de hogy azonosulni nem tudtam vele, az már egyszer biztos. Szerintem kb. akármelyik szuperhős-filmnél jöhetne egy ilyen felhördülés, mert jelentős minőségbeli különbség nemigen van. Ezt egyfajta izgatott pozitív várakozás előzte meg, így viszont elkerülhetetlen volt a koppanás. Ez az ultraerős, félrevezető marketing elkerülhetetlen velejárója. Köszönjék maguknak.

Tény, hogy nem egy jó film, de a gyalázattól messze van. Hangsúlytalan, ritmustalan, kapkodó, következetlen és borzalmasan vezeti az amúgy is gyenge történetet. Ez hat negatívum egy mondatban, de tetszőleges DC vagy Marvel filmre minimum három jellemző amúgy is (igen, van kivétel, de a javára igaz). Mit kell ezen meglepődni? Én nem tudom amúgy, hogy Ayertől miért vártak sokat az emberek. Az End of Watch és a Fury volt nagyjából egy szinten a két legjobb filmje, de mindegyik nagyon messze van attól, hogy alapozni lehessen rá. Whatever, ezt is láttam.   4/10


+ Margot Robbie játssza az egyetlen szimpatikus karaktert. Na vajon miért? De egyébként tényleg nem csak a külleme miatt, hanem mert...
– ...mindenki más totál jellegtelen és/vagy eleve olyan keveset szerepel, hogy még véletlenül se legyen idő megismerni.
± Ezzel szemben nekem semmi bajom nem volt Leto Jokerével. Ő legalább valamilyen. Ez volt számára az egyetlen járható út, mivel mindenképpen valami teljesen mást kellett hoznia, mint Ledgernek. Túltolja, de ez Margot Robbie-ra is ugyanúgy igaz, csak ő közben cuki és ellenállhatatlan.
– Az erőszakosan színes, neonos stílust bezzeg tudják következetesen használni. Kár hogy nem szép.

Megjegyzések