Sennen joyû

(Millennium Actress)
Satoshi Kon (2001)

Nem kertelek, nem beszélek mellé: ezt a filmet nem sikerült megfejtenem. Ahogy anno a Paprika-t sem, pedig annak kétszer is nekifeküdtem. Satoshi Kon úgy látszik nem az én stílusom. Végig lekötött, szinte tátott szájjal néztem, és mégsem. A rajzolás egyedi, a zsenialitás határát súrolja, a történet elmesélésének koncepciója érdekes és nem mellesleg szépen kivitelezett, maga a cselekmény is végig izgalmas, szóval én sem értem magamat, nektek sem kell engem. Lehet, hogy én vagyok kevés hozzá, de végül nem igazán látom értelmét. Illetve valahogy az egész szépen kifundált ábrázolásmód és a történet kifutása nem áll össze nekem. Ilyen egyszerű mondanivalója lenne? Sok hűhó "semmiért". Szinte látom magam, ahogy a nem olyan közeli jövőben újra nekiállok a sok dicsőítő írás hatására, és akkor is ugyanarra jutok, hogy túl keveset mond. Nem mondom, szép az üzenet, hogy próbál megbírkózni a gondolattal, hogy miként élte le az életét, hogy megérte e a keresés és hogy mit keresett valójában egy életen át... De mégis, akárhogy próbálom forgatni, nem tudom átérezni ezt a temperamentumot és ezt a világszemléletet. Örök rejtély lesz ez számomra.   6/10


+ Nagyszerű a dinamikus zene!

Megjegyzések