The Beguiled

Csábítás
Sofia Coppola (2017)

Sokat nem olvastam erről a filmről, mert épp nemrég láttam az eredeti példányt, és mivel azt eléggé szerettem, Sofia Coppola iránti tiszteletem mellett sem igazán értettem, hogy mi szükség van egy remake-re. Azt azért sikerült leszűrnöm, hogy Coppola a korábbival ellentétben egy inkább női szemszöget fog megpróbálni bemutatni. Egyébként az eredetire se lehet rámondani, hogy nagyon a katona oldaláról közelítené meg ezt az eleve meglehetősen fucked up szituációt, de (és itt jön a surprise!) én erre se tudnám rásütni, hogy nagyon a nők pártját fogná, illetve az ő motivációjukat részletezné. Én kb. ugyanazt éreztem ki ebből is. A nők kiéhezettek, merészek és sarokba szorítottak, a katona pedig megpróbál valami előnyt kifaragni a helyzetből amibe csöppent. Mindkét részről lettek hibák elkövetve, nem lehet egyértelműen bűnöst kikiáltani. Szóval nagyjából ez ugyanaz a film.


Nézzük, mi az ami más! Profibb a kivitelezés. Nyilván rengeteget fejlődött azóta filmipar, dícséretes, hogy ilyen korhű minden, de a vizuális koncepciót kicsit meg kell feddnem. 90%-ban olyan kurva sötét a kép, hogy tisztára kigúvadt a szemem a végére. Coppoláék a világosságot jóindulatúan arra lőtték be, hogy az emberek zöme nagy vásznon, vacak kontraszttal, illetve otthon, lcd tv-n, még rosszabb kontraszttal fogja megnézni. Erre itt vagyok én egy kalibrált plazmával, ami egész jól képes a sötétet megjeleníteni, tehát az egész film rohadt sötét, valami árnyakkal. A színészek persze csodálatosak, Elle Fanning mint fiatal kacér, Kirsten Dunst mint megkeseredett vénlány, Nicole Kidman mint erős, középkorú nő és Colin Farrel mint szívtipró. Semmilyen téren nem tudnék érdemi hibát találni benne, de ahogy korábbi Sofia Coppola filmekkel kapcsolatban is megfogalmazódott bennem, nem érzem át teljes egészében, hogy mitől gondolja ezt fontosnak számunkra, nem tiszta teljesen, hogy mi volt a szándéka vele, vagy mit akart mondani vele. Miért ezt a történetet, miért most, miért így. Lehet, hogy épp ez a cél, de sajnos én ettől most nem lettem több.    6/10

± A zene hiánya.

Megjegyzések