Valerian and the City of a Thousand Planets

Valerian és az ezer bolygó városa
Luc Besson (2017)

Lám, lám, lám! Luc Besson még mindig tud (valamit). A kritikai és a nézői visszhang ugyan nem igazolja, de ez ugye kit érdekel, mikor úgyis nekem van igazam?! Az ég adta világon semmi olyat nem láthatunk benne, amit ne láttunk volna már ezerszer, viszont a látvány pazar és a film java gördülékenyen halad, valamint kellő mennyiségű és minőségű humorral van megspékelve ahhoz, hogy jólesően, könnyedén lehessen elveszni benne. A legnagyobb pozitívum számomra egyértelműen a két főszereplő, különösen annak tudatában, hogy majd mindenki őket hozta fel a legnagyobb negatívumnak. Egyszerűen nem értem. Nem szokványosak (Mr. Táskás Szem és Miss Végtelen Láb), vibrálnak együtt, ügyesen, jópofán játszanak a mimikájukkal és egész korrektül meg lett írva a szerepük is. Nem lóg ki semmi, egységes képet alkotnak a célszemélyekről. Egy ilyen filmbe mi kell ennél több? Bennük és a történetben is nagy fantázia van, csak sajnos a záró szakasz rémesen el lett nyújtva, ezért túlságosan leül és súlyát veszti. Akár egy bíztató, nem teljesen kiérdemelt 7/10-el is jutalmazhatnám, de ahogy végiggondoltam, nem tudnám tiszta lelkiismerettel megtenni. Mindenesetre én ajánlhatónak minősítem, mert Luc Bessonnak még mindig van mersze a saját útját járni. Kész csoda, hogy össze tudta kaparni rá a pénzt. Pedig akár utálhatnám is, mert ugye minek még egy ötödik elem utánérzés.   6/10

Megjegyzések