Altered States

Változó állapotok
Ken Russell (1980)

Én: OMG! Képzeld, mit láttam! Újra az az érzés fogott el, hogy még mindig vár rám meglepetés a filmek világában. Pedig ez egyre ritkábban fordul elő. Aztán közvetlen utána meg persze az értetlenkedés, hogy mégis hogy a jó életben nem hallottam eddig erről? Elrejtették előlem a galádok, mintha féltve őriznék titkának létezését...


Képzeletbeli, filmekre fogékony beszélgetőpartner: Jó, jó, OK. De mégis mi ez a film?

Én: Hát egy kalandos metamorfózis-horror, meghintve egy kis sci-fivel és jól megcsavarva egy misztikus fantázia-mitológiaszerűség köré.

Képzeletbeli, filmekre fogékony beszélgetőpartner: Éééértem. (WTF?!)

Én: Nem, nem érted. Nem is értheted. Ez azon ritka különlegességek közé tartozik, amiben olyan konstellációba áll össze az egyébként magában érdektelen stílus (értem ez alatt a túltolt, szinte beszélni akaró vizualitást), és a gagyiságot súroló tartalom (ez alatt pedig a testi átváltozás és az őrült tudós elhasznált toposzait), hogy hajszál híján nevetségessé válik, de szerencsére inkább egy egészen egyedi és furcsa élményt nyújt.

Képzeletbeli, filmekre fogékony beszélgetőpartner: Ezt pont úgy hangzik, mint ami csak pár embernek tetszik és...

Én: De ebben ugyanúgy megtalálható a 80-as évek bűnös élvezetét nyújtó B-filmes nonszensz, a monomániás látomásképekkel mesélő autokrata vízió nagyszerűsége és az ismeretlen kutatását irányító legyőzhetetlen kíváncsiság megszállottságának energikussága. Szóval ez egy igazi megalkuvástól mentes remekmű! Ez a nagybetűs MOZI!


Képzeletbeli, filmekre fogékony beszélgetőpartner: /Sokat mondóan érdektelenül néz./

Én: Mindenképpen meg kell nézned! Ezt mindenkinek látnia kell!

Képzeletbeli, filmekre fogékony beszélgetőpartner: Tizes skálán?

Én: 8/10 már elsőre is megvan.

Képzeletbeli, filmekre fogékony beszélgetőpartner: /Walks away silently, and never watches Altered States./

Én (gondolkodik): Knowing the unbearable truth that almost nobody watches this gem anymore, I'm really sad.

Én (gondolkodik): God! It's an incredible experience, a fantastic movie.


– A vége kicsit elcsípett érzetű.
+ Hogy a fenébe néz ki ilyen jól egy vizuális központú, '80-as film még ma is?

Szerk. 2019.05.05.: Megnéztem újra, és még sokszor meg is fogom.   9/10

Megjegyzések