The Girl with all the Gifts

Kiéhezettek
Colm McCarthy (2016)

A gondolkodó ember zombifilmje. Nem, ez (még) nem a mély értelmű, művészi indíttatású mérföldkő, amire oly rég óta mindig várunk. Viszont pótléknak ragyogóan megteszi, mert nagyon élvezhető. A "jól" bevált, bejáratott receptek szerint készült, a szokásos történetelemekből építkezik, a tipikus karaktereket pár másodperc alatt képesek vagyunk felismerni és később sem lep meg, egyik általánosításomat sem cáfolja meg. Összességében mégis, bravúrosnak mondhatóan, sikerül elkerülnie a csapdákat, amiktől a szerencsétlen filmkedvelő agya instant rövidre zár. És ehhez mindössze annyit tesz, hogy nem esik indokolatlan túlzásokba és végig a talajon marad. Én, sokakkal ellentétben, távol maradnék a nagy szavaktól, de azért simán befigyel a kedvencek közé, mert idejét se tudom, hogy ebből a zsánerből mikor láttam ilyen kiegyensúlyozott darabot. Na meg kurvára élveztem, hello!   7/10


Végre modern, az unalomból és a középszerből kiszakadni nem félő, bátran használt, reaktív zene.
+ Anamaria Marinca elképesztően jól hozza a nácit.
+ Gemma Arterton egyrészt nagyon hatásosan játszik, másrészt úr isten! Talán még nem is láttam senkit, aki az erős, arisztokratikus vonásait ilyen elegánsan viseli és közben mégis szín tiszta cukiság árad belőle.
– A főszereplő lány engem nem győzött meg.
– Big Question: Mit eszik az új faj?

Megjegyzések