The Drop
Piszkos pénz
Michaël R. Roskam (2014)
Szerencsére Roskam nem állt be egyből a sorba, miután megkapta a lehetőséget az amerikai sikerkovácsolásra. Megmaradt az erős karakterábrázolásnál és a szép, kimért tempónál. Egyértelműen fejlődött rendezői mivoltában, mert nem hagyott benne felesleges részeket. Erős atmoszférát teremt, jók a helyszínek, a hideg fényképezés, az esős környezet, a sok éjszakai jelenet. Megvannak hozzá a színészei is. Kis apróságok, mint Hardy szemdörzsölése, Schoenaerts konstans zavart tekintete, Rapace lappangó robbanékonysága, Gandolfini tunya sunyisága, mind-mind sokat tesznek az átélhetőséghez. A négy színész abszolút egy szinten teljesít, ami azért igen ritka manapság. A történet szempontjából klasszikus maffiafilmre hajaz, de egyedi hangvételű a közeg. Azt azért nem mondanám, hogy nagyon emlékezetes és újító jellegű lenne a film, de simán újranézhető. Jót tesz Roskam kívülállósága, mert más hangsúlyokkal dolgozik, mint az amerikaiak. Lehane történetet láthattunk már Eastwood, Scorsese és Affleck szemszögéből is, de ezekhez képest egyértelműen távolságtartóbb az érzelmek ábrázolása. Több európait filmest amerikába! 7/10
Michaël R. Roskam (2014)
Szerencsére Roskam nem állt be egyből a sorba, miután megkapta a lehetőséget az amerikai sikerkovácsolásra. Megmaradt az erős karakterábrázolásnál és a szép, kimért tempónál. Egyértelműen fejlődött rendezői mivoltában, mert nem hagyott benne felesleges részeket. Erős atmoszférát teremt, jók a helyszínek, a hideg fényképezés, az esős környezet, a sok éjszakai jelenet. Megvannak hozzá a színészei is. Kis apróságok, mint Hardy szemdörzsölése, Schoenaerts konstans zavart tekintete, Rapace lappangó robbanékonysága, Gandolfini tunya sunyisága, mind-mind sokat tesznek az átélhetőséghez. A négy színész abszolút egy szinten teljesít, ami azért igen ritka manapság. A történet szempontjából klasszikus maffiafilmre hajaz, de egyedi hangvételű a közeg. Azt azért nem mondanám, hogy nagyon emlékezetes és újító jellegű lenne a film, de simán újranézhető. Jót tesz Roskam kívülállósága, mert más hangsúlyokkal dolgozik, mint az amerikaiak. Lehane történetet láthattunk már Eastwood, Scorsese és Affleck szemszögéből is, de ezekhez képest egyértelműen távolságtartóbb az érzelmek ábrázolása. Több európait filmest amerikába! 7/10
Megjegyzések
Megjegyzés küldése